1
Lytning. Jeg kan ved at lytte forstå hovedindholdet i
• intro-teksten
• pick and choose-teksterne
• tekster, der relaterer til emnet
• listening comprehension- teksterne.
Jeg kan bruge titlen, layoutet, illustrationer og min viden om emnet til at støtte lytning.
2
Sprogligt fokus. Jeg behersker almindelige engelske vendinger, tilegner mig emnespecifikke ord og kan gøre brug af gængse gambitter.
Jeg tilegner mig viden om nuancering af ordforråd gennem arbejde med opgaver markeret med W og ved at blive bekendt med følgende TOOLS:
• Online Dictionaries for Kids
• The Thesaurus
• Useful Expressions
• Your Language Notebook .
Jeg laver notater om sproglige iagttagelser i mit sproghæfte, jf. Your Language Notebook.
6
Læsning. Jeg kan skaffe mig viden om og forholde mig til emner udenfor min egen erfaringsverden gennem autentiske tekster.
Jeg er bekendt med et udvalg af læsestrategier.
5
Sprogligt fokus. Jeg kan bruge mit ordforråd, viden om grammatik og bevidsthed om genrer til at skrive en rimelig sprogligt korrekt og passende tekst.
Jeg kan bruge forskellige TOOLS i forbindelse med tekstproduktion, fx:
• Writing Prompts
• Genre Tips
• Poetic Devices
• Online Dictionaries for Kids
• The Thesaurus
• Useful Expressions
• Your Language Notebook
• Grammar Tools
• Grammar Rules.
Jeg laver notater om sproglige iagttagelser i mit sproghæfte, jf. Your Language Notebook.
6
Sproglæringsstrategier. Jeg kan bruge ’graphic organizers’ og modeltekster hensigtsmæssigt i forbindelse med min egen tekstproduktion mht. tekstens opbygning (genretræk og indhold) og layout.
Jeg kender til de modeltekster, der findes i TOOLS, samt modeltekster fra andre fag. Teksterne i Textbook kan også betragtes som modeltekster, idet de er eksempler på en række forskellige genrer.