Sproglæringsstrategier (Fase 3)
Eleven kan overføre sprog, indhold og struktur fra det mundtlige til det skriftlige arbejde/ Eleven har viden om samspil mellem det mundtlige og skriftlige arbejde
Samtale (Fase 4)
Eleven kan deltage i enkle, spontane samtaler om nære emner / Eleven har viden om enkle fraser til at reagere på det sagte
Præsentation (Fase 4)
Eleven kan med støtte kort tale om nære emner/ Eleven har viden om støtteteknikker til præsentation
Sprogligt fokus (Fase 4)
Eleven kan anvende de hyppigst forekommende ord og fraser/ Eleven har viden om ordklasserne navneord, udsagnsord, tillægsord og forholdsord
Læsning (Fase 3)
Eleven kan forstå hovedindholdet af enkle, fortællende tekster / Eleven har viden om billedstøtte og ordlister til læseforståelse
Lytning (Fase 4)
Eleven kan forstå formål med og væsentlige detaljer i fortællinger om konkrete, kendte emner / Eleven har viden om nøgleord og fraser til hjælp for forståelsen
Kommunikationsstrategier (Fase 4)
Eleven kan anvende simple gættestrategier i forståelse af ukendt ordforråd/ Eleven har viden om enkle gættestrategier
Sproglæringsstrategier (Fase 4)
Eleven kan udvise mod ved at deltage aktivt i sproglige aktiviteter / Eleven har viden om sproglig aktivitet som adgang til sprogtilegnelse
Skrivning (Fase 3)
Eleven kan skrive enkle beretninger om egen hverdag / Eleven har viden om enkle bindeord
Sprogligt fokus (Fase 2)
Eleven kan anvende enkle nutids- og datidsformer/ Eleven har viden om enkle bøjningsformer af udsagnsord
Interkulturel kontakt (Fase 4)
Eleven kan fortælle om egne traditioner og egen dagligdag / Eleven har viden om kulturs betydning for forståelse af sig selv og andre
Engelsk som adgang til verden (Fase 3)
Eleven er nysgerrig efter at høre forskellige typer af engelsk / Eleven har viden om enkle træk ved forskellige typer af engelsk i verden
Tekst og medier (Fase 3)
Eleven kan anvende enkle genrer på engelsk som kommunikation / Eleven har viden om fortællinger og beskeder