Skrivning (Fase 1)
Eleven kan skrive enkle, informerende tekster / Eleven har viden om sprogbrug i enkle informerende tekster
Lytning (Fase 1)
Eleven kan forstå hovedindholdet i lette fagtekster /Eleven har viden om anvendelse af baggrundsviden
Samtale (Fase 1)
Eleven kan udveksle enkle, forberedte informationer om faktuelle emner / Eleven har viden om strukturering af samtalens centrale informationer
Præsentation (Fase 1)
Eleven kan med støtte kort tale om faktuelle emner / Eleven har viden om enkle rubrikker, billeder, diagrammer og grafik som støtte til præsentation
Sprogligt fokus (Fase 1)
Eleven kan anvende ord og fraser fra hverdagssprog og enkelt fagsprog / Eleven har viden om sproglige varianter
Kommunikationsstrategier (Fase 1)
Eleven kan anvende enkle omformuleringer på engelsk / Eleven har viden om teknikker til at sige det samme på forskellig måde
Sproglæringsstrategier (Fase 1)
Eleven kan søge feedback på formuleringer på egen sprogproduktion / Eleven har viden om brug af feedback
Sprogligt fokus (Fase 1)
Eleven kan skrive enkle, fremsættende og spørgende sætninger med engelsk ordstilling / Eleven har viden om centrale regler for ordstilling på engelsk
Sproglæringsstrategier (Fase 1)
Eleven kan anvende gættestrategier under læsning / Eleven har viden om strategier til at gennemføre læseopgaver
Interkulturel kontakt (Fase 1)
Eleven kan give eksempler på forskelle og ligheder mellem kultur- og samfundsforhold i eget land og i engelsksprogede områder / Eleven har viden om enkle kultur- og samfundsforhold i engelsksprogede områder